2010年1月24日 星期日

[AAR]gives you hell



全美反對聯盟


低調 : htp://0rz.tw/40aXT

樂團全名是 "All American rejects"

(全美反對聯盟? 全美國都反對它演唱?
管他的,簡稱AAR)

認識這樂團
是從去年八月
去看聯合公園的演唱會,

他們跟聯合公園同台演出
(也就是暖場)

出場時,這細皮嫩肉,
瘦瘦的只有一點點肌肉的白人小夥子,
光著上身,背電吉他,
穿著鮮紅色漆皮褲

" 試音,試音.....Good ,
我知道你們都是來聽聯合公園的演唱會的 "
" 不過 ! 現在是我的演唱時間 !!! "

一下就把氣氛炒熱了,很有趣的歌手。

他的歌曲不同於天團的拘謹跟沉重,
帶有自成一格的趣味跟惡搞

當天演唱給我的印象
其實不下於聯合公園喔。



Gives you hell



I wake up every evening,
with a big smile on my face
And it never feels out of place

And your still probably working at a 9 to 5 pace
I wonder how bad that tastes

我每天傍晚才起床,
嘴角帶着大大的微笑
這笑容從來不會格格不入

你肯定還在做著那份朝九晚五的工作吧
不知你心情有多糟

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell

當你看到我的臉
希望它给你個壞心情 (下地獄去吧你)
希望它给你個壞心情 (下地獄去吧你)
當你按我的方式生活
希望它给你個壞心情 (下地獄去吧你)
希望它给你個壞心情 (下地獄去吧你)

Now wheres you picket fence love
And wheres that shiny car,
And did it ever get you far

You've never seem so tense love
I've never seen you fall so hard,
Do you know where you are

我親愛的,現在你的木柵欄到哪去了
你那閃亮的新車又在哪
它載你跑了多遠

我親愛,你的表情前所未有地僵硬
我從沒看過你摔的這麼慘
你知不知道你身在何處

And truth be told I miss you
And truth be told I'm lying

說實話,我很想你
說實話,我在說謊

When you see my face
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell
When you walk my way
Hope it gives you hell
Hope it gives you hell

當你看到我的臉
希望它给你個壞心情 (下地獄去吧你)
希望它给你個壞心情 (下地獄去吧你)
當你按我的方式生活
希望它给你個壞心情 (下地獄去吧你)
希望它给你個壞心情 (下地獄去吧你)

If you find a man that's worth a damn and treats you well

Then he's a fool, your just as well, hope it gives you hell
Hope it gives you hell

如果你找到一個男人
他對你好,讓你覺得重要

他是個傻瓜,你也聰明不到哪
希望它给你個壞心情 (下地獄去吧你)
希望它给你個壞心情 (下地獄去吧你)

Tomorrow you'll be thinking to yourself
Where'd it all go wrong, the list goes on and on

明天你就會自己反省
心想到底哪做錯了
列出一大串的錯誤

Now you'll never see, what you've done to me
You can take back your memories they're no good to me
And here's all your lies,
You can look me in my eyes
With that sad sad look that you wear so well

你永遠都不知道,你對我作了什麼
你可以收回那些美好回憶,它們對我沒啥用處
你說過的謊話也一起帶走吧
你可以直視我的眼睛
帶着你駕輕就熟的悲傷表情

沒有留言: